Wachtwoord vergeten?
Specificaties:
Prijs: vanaf €475,- |
Altijd met chauffeur |
Topsnelheid: 60km/h |
Bouwjaar: 1932 |
Direct reserveren:
Citroën-Rosalie
Boeking en prijs
U kunt onze oldtimers reserveren in enkele eenvoudige stappen:
1. Controleer de beschikbaarheid van de auto op deze pagina en klik op “Reserveer”
2. Volg de stappen op uw scherm en vul alle gegevens in. Let op! De reservering is pas compleet zodra u de aanbetaling via iDeal heeft voldaan.
3. U ontvang een automatische bevestiging per mail van de reservering.
Zodra we uw reservering en aanbetaling hebben ontvangen, nemen wij persoonlijk contact met u op om het voorlopige programma te bespreken. Op basis van dit programma bevestigen wij u de totaalprijs. De vermelde tarieven van onze oldtimers zijn basistarieven incl. 5 uur en 50 km, gerekend vanaf en tot onze Showroom (Dinteloord). Extra uren worden berekend a € 35,00/uur en extra kilometers a € 1,00 per km (50-100km), daarna € 1,50/km (>100km). Wij rekenen een tijdelijke brandstoftoeslag i.v.m. de huidige hoge brandstofkosten. Als de brandstofkosten weer dalen naar het niveau van 2021 vervalt deze toeslag. Bij sommige auto's (o.a. Citroën Rosalie, Riley RME) is een oplegger nodig als de begin locatie >30km is i.v.m. de leeftijd van de auto's (meerkosten € 75,00).
Twee weken voor de bruiloft nemen wij opnieuw contact met u op en bespreken het definitieve programma. Eventuele wijzigingen in het programma kunnen invloed hebben op de eerder bevestigde totaalprijs. Zodra alles is doorgenomen ontvangt u de restant factuur met betaallink. Wij ontvangen deze restant betaling uiterlijk 1 week voor de bruiloft, zodat alles op tijd geregeld is.
Wanneer wij de betaling hebben ontvangen is de gehele boeking afgerond en hoeft u niets meer te doen. Wij zorgen ervoor dat onze oldtimer met keurig geklede chauffeur op tijd voor uw deur staat om uw speciale dag compleet te maken!
Citroën Rosalie
Onze Citroën Rosalie (handelsbenaming Rosalie 10AL) is een echte Franse klassieker uit 1932. Het is daardoor een gewilde trouwauto met een mooie traditionele uitstraling. Oorspronkelijk is deze auto gebouwd als lichtgewicht racevoertuig, en heeft meerdere keren succesvol gereden op het circuit van Linas-Monthléry. Daarnaast werd de auto tussen 1932 en 1938 gebouwd voor dagelijks gebruik en was verkrijgbaar in drie verschillende types. Het verschil tussen de drie varianten was de afmetingen en het motortype, namelijk een 8CV, 10CV of 15CV. De meeste kleine Rosalie’s hadden een 8CV of 10CV met viercilinder motor. De grotere Rosalie’s hadden meestal een 15CV motor met zescilinder en werden verkocht met verschillende interieurs en verschillende koetswerken.
De topsnelheden die de fabrikant claimde verschilden per type. Zo haalde de 8CV een topsnelheid van 90 km/uur en de 10CV zelfs 100km/uur. Van de 15CV was er een Légère uitvoering (lichtere variant), welke zelfs de 120 km/uur haalde. Onze Rosalie haalt deze snelheden helaas niet (meer). Met haar 60km/uur is het dan ook echt een auto waarbij je alle rust en ontspanning kunt gebruiken. “Even snel” ergens naartoe rijden is er dan ook niet bij!
De voorganger van de Rosalie waren de C4 en de C6. Het grote verschil tussen deze voorlopers en de Rosalie was het uiterlijk, dit is enorm verbeterd. Maar vanuit een technisch oogpunt zijn ze flink gegroeid. André Citroën heeft in 1912 een bezoek gebracht aan de autofabriek in Highland Park van Henry Ford. Daar heeft hij veel ideëen op gedaan die hij kon gebruiken voor zijn autoproductie per lopende band. Daarmee kon de Rosalie concurrerend op de markt gebracht worden.
De NH-versies van de Citroën Rosalie werden vanaf 1934 geproduceerd. Deze types kregen een ‘facelift’ van de voorgrill, waardoor alle productielijnen werden aangepast. NH staat voor “Nouvelle Habitage”, wat letterlijk nieuwe aankleding betekent.